Page content

Oog voor Zuid-Afrika gelanceerd (met bijdragen van Mister Goodlife)

Oog voor Zuid-Afrika gelanceerd (met bijdragen van Mister Goodlife)

Voor wie meer wil weten over Zuid-Afrika of zich op een reis naar deze bestemming wil voorbereiden ligt vanaf vandaag het nieuwe magazine ‘Oog voor Zuid-Afrika’ in de winkel. Auteur Marjolein Westerterp en fotograaf Peter Boshuijzen tekenen samen voor de productie van de nieuwe uitgave, die ook als ‘magbook’ wordt uitgebracht. Het eerste exemplaar van het, naar eigen zeggen eerste, publiekstijdschrift in Nederland over Zuid-Afrika werd 15 februari feestelijk overhandigd aan de leden van het Zuid-Afrikaanse Khayelitsha United Mambazo Choir, dat op dit moment tijdens een toernee door ons land overal volle zalen trekt met de voorstelling ‘Celebrating South Africa’. Het kreeg daar meteen al een warm onthaal.

Acht projecten
Hoofdredacteur Marjolein Westerterp gaf bij de presentatie tevens het startsein voor de nieuwe website Oog voor Zuid-Afrika.com. Virtueel maak je op dit platform o.a. kennis met de acht projecten die de redactie enthousiast volgt. De vorderingen van die projecten en een kennismaking met hun ambassadeurs staan op de site en worden steeds bijgewerkt en aangevuld met tweets @OogvoorZuidAfrika.

Historisch
De lancering van ‘Oog voor Zuid-Afrika’ op dit moment is geen toeval. Februari is een historische maand voor de bevolking van Zuid-Afrika. In februari 1990 herwon Nelson Mandela zijn vrijheid en werd de Apartheid afgeschaft. Hierdoor werd de weg naar democratie en een nieuw, modern Zuid-Afrika, vrij gemaakt.

Kijken naar de toekomst
‘Oog voor Afrika’ legt de verbinding tussen Nederland en Zuid-Afrika. Het zorgt er volgens de uitgevers voor, dat je met een voorsprong aan kennis, informatie en liefde het land kunt ontdekken. Je ontdekt waarom Kaapstad is uitgekozen tot de beste vakantiebestemming van de wereld en je kunt het land bijna proeven en ruiken in de bijdrage over Weltevrede. Of  over de ‘Nederlandse’ WedgeView of The Royal in Riebeek. Het portret van Kasteel Engelenburg (Brummen) in het magazine vertelt over de liefde voor Zuid-Afrika van de eigenaren Carin en Johan Agricola, ook cabaretier Erik van Muiswinkel geeft zijn visie op het land.

Toerisme uit Nederland
Jaarlijks gaan meer dan 120.000 Nederlanders op vakantie naar Zuid-Arika. Voor het Nederlandse taalgebied was er tot dusver geen publieksmagazine over de bestemming. ‘Oog voor Zuid-Afrika’ is een jaarlijkse special die je bewaart, meeneemt en keer op keer herleest op nuttige tips en informatie onder andere van Jos van Krimpen, Mister Goodlife in Zuid-Afrika. Van de netto opbrengst wordt tien procent geïnvesteerd in projecten in het land. Lezers kunnen de voortgang daarvan volgen op de website.

Droom komt uit
Hoofdredacteur en winnaar van de Aad Struijs Persprijs voor de reisjournalistiek, Marjolein Westerterp (MW Media, Rotterdam) en fotograaf Peter Boshuijzen (TekstBeeld/Haarlem) delen hun  passie voor het land en hebben hun ziel en zaligheid in het tijdschrift gelegd, dat ze in eigen beheer uitgeven.

Informatie
Oog voor Zuid-Afrika, eerste publiekstijdschrift over Zuid-Afrika
132 pagina’s, magazine € 6,95, magbook € 9,95
ISBN: 978-90-818717-0-9

Bestellen

Het Magbook “Oog voor Zuid-Afrika”  kunt u hier bestellen !

Internet
www.oogvoorzuid-afrika.com

De cover van het nieuwe publiekstijdschrift over Zuid-Afrika – “Oog voor Zuid-Afrika”
Nu in de winkel ! Met bijdragen van Mister Goodlife-Jos van Krimpen

Bekijk hieronder een filmpje over Mister Goodlife, Jos van Krimpen

Comment Section

0 reacties op “Oog voor Zuid-Afrika gelanceerd (met bijdragen van Mister Goodlife)

Plaats een reactie


*